21 Jun 2014

seksanya sakit .

harini dah masuk hari ketiga aku tak mampu buat pape . hanya terlantar atas katil . tiga hari jugaklah aku langsung tak kene cahaya matahari . freshair ? langsung ta dapat . asyik sedut udara aircond ni je lah .

sengsara rupanya sakit macam ni . azab weh . ni belum sakit sakaratul maut lagi . allahu ! nak makan sakit tekak , mual nak muntah . tak makan gastrck attack pulak . tekann darah dah rendah . i can feel it bila dah mula pening pening lalat . *lalat pon pening eh ? hahaha .

semalam da jnji ngn kawan aku nak hntr barang dia kat rumah . if aku mungkiri jnji lagi kalini ? ah persetankan lah . apa dia tau aku ni sakit separuh nyawa dah ? harapnya abah ingat lah nak hntr barang tu . kesian jugak da lama dia tunggu . since aku balik lagi . .
    
bila dah sakit mcm ni , aku tahu ummiabah takkan lepaskan aku untuk travell sengsorang . sakit ni dia ta inform sebulan sebelum dia nak attack atau seminggu atau sehari sebelum dia nak rasa kesakitan tu . . hum . . n again aku akan kalah pada hujah hujah abahummi . nak juga fefeling travell alone ni tapi keadaan kesihatan aku ta mengizinkan . nak travell mesti berteman . kalau pengsan dekat country orang sengsorang ? bahaya kot . nampak gaya nextyear aku balik lagikah ? haha . abah asyik perli je . . taun depn along ta balik . . actually aku tau , abahummi mengharap aku balik lagi nextyear . am i right ummiabah ? hihiks . well anak sulung kot . sape ta sayang ? anak sulung ni always jadi kesyngn dalam fmly .

aku ingat malam yang aku demam tu esoknya nak okey . then still berlarutan lagilah . . smpai terpksa pergi jumpa mertua aku . nasib dia oncall malam tu . huhuk . mekasih * bila dah dua hri demm ingt nak baik dah . rupanya still ta hilng . ish . aku nak pergi urut satu badan ni jadi confius . . kang tukang urut tu cakap ada 'something' bgai . aku bukan tanak percaya bnda mcm tu . aku tau bnda tu wujud tp , susah sikit nak terima benda macm tu . susah ! bukan tada kawan aku ajak untuk perubatan islam , tapi . . aku da tengok sendiri hasil dia macam mana . tok sedara aku sendri weh . . lima tahun lalu , papa jo sakit . . pergi hospital ta detect apa sakit . then syak maybe sebab terkene buatan orang ke apa lagi pun papa jo H.A atas kapal . . kotla terkene sampuk ngan jin laut ke kan ? then dok main ngn benda tu semua , ta siht jugak . alih alih ta puas hati bawak pergi kpj , doctor sahkan cancer pada paru paru . eh wat the fish bfore this doctor ta boleh nak detect pon ? lama kot papa jo sakit . lama ! berubat trdisonl ta hilng . thts y smpai sekrg aku SUKAR nak percaya perubtn trdisional ni melainkan aku tahu if aku lenguh badan sebb aku masuk hutan kebun getah abah . tu aku tau mesti ada somethg yg aku ter'bawa' . haha yang tu pelik kan sebab aku percaya ? macam mana ta percaya , dah bila baca ayat-ayat suci al-Quran kat tempat sakit tu dia marah . haha . ok setiap orang punya pendapat memasingkan untuk nak percaya atau tak benda ni semua . lagipun . sebaik baik jin adalah sejahat jahat manusia . eh ? salah ke ? *kalau salah betulkan .

~breakfast on bed ?~

No comments: