30 Jul 2014

membebel itu hobi

sedar tak sedar alhamdulillah harini dah hari raya ketiga ! cepat sangat masa berlalu . alahai . rasa taknak bilang pun berapa hari je lagi masih berbaki untuk aku ke sana . nak menangis boleh ?

nak juga sharing here , finally aku dapat job ~ tapi belum minta permission ummiabah untuk terima tawaran ni . actually peluang keemasan ni hanya datang sekali je kan ? tapi aku risau la . hum yelah aku ni kan bajet alim konon suci . segan kalau nak bekerja dengan lelaki . * sila muntah hijau biru kuning sekarang !

bukan aku tak biasa bekerja dengan lain jantina aku , tapi serious aku rasa weird sangat . janggal . kalau kawan aku tu lainlah . budak sekolah rendah aku dulu pun aku avoid seboleh mungkin . harini ada budak sekolah rendah aku invite ke rumah dia , say sorry bro aku takkan join punya . and about my wedding pon , aku bebetul minta maaf aku takkan invite kengkawan sekolah rendah . eheh ?? tu hak aku kan ? budak sekolah menengah pon aku tak invite ke ?tengok lah siapa yang aku rasa nak invite .

bohong kalau aku cakap tak pernah langsung buat kerja dengan kaum lain jenis . dekat irbid biasa je sebab bagi aku , diorang lebih hormatkan kaum hawa . err ~ maybe ada juga segelintir yang tak tahu nak hormat orang perempuan macam mana kan ? itu lantaklah .

hum sekarang ni punyalah pening fikir macam mana nak terima tawaran tu ye ? aku bukan apa , still tak yakin dengan diri sendiri . yelah , orang selalu je perlekehkan kebolehan aku sampai kengkadang satu tahap tu , aku akan berlakon seolah-olah aku ni budak nerd yang tak tahu apa-apa . aku buat-buat bodoh buat-buat dungu . aku rasa tu better . and aku ada seorang kawan yang selalu je dia rasa dia betul . selalu rasa dia bijak , tu bagilah peluang kat dia . aku tak hadap pun punya kawan macam tu .

orang selalu cakap aku ni katak bawah tempurung sebab tak bergaul . tapi ada orang tahu kenapa aku prefer aku sendiri ? bagi aku ada kawan ni so annoying tau tak . belakang kita lain , depan pulak lain . belakang kita apa yang tak kutuk ? mengata mengumpat mengeji semua ada ! depan ? puji melambung woi . paling aku tak boleh blah . ada kawan aku pergi cucuk-cucuk buatkan aku dengan kawan yang sorang lagi sampai harini tak bertegur sapa . haha . pleaselah ! tu bukan suami kau , belum tentu suami !

sometime aku tak faham kenapa dengan manusia yang bernama perempuan ni . nak sensitif tak tentu pasal . so lepas daripada tu aku stop peduli dekat other people . jaga life aku sendiri lebih baik .

btw aku wakil dari family nak ucapkan selamat hari raya aidilfiti , maaf zahir & batin ~


 
my only loving family ~ selalu punya azam nak jadi baik tapi tak baik-baik pun . punyalah banyak ummiabah hadiahkan aku dress baju kurung jubah tapi still jugak dengan jeans lusuh kesayangan  *

30072014
wednesday 

No comments: