20 Jan 2014

sayunya hati

bohong lah kalau aku tak rasa pilu sayu hantar orang pergi umrah tadi .

menangis . menitik air mata darah sekalipun ..
tada apa yang mampu aku lakukan .

lagipun pergi umrah and haji ni menjadi tetamu ALLAH . bukan macam p melancong semua tu bagai . tempah ticket then fly . no ! ta semudah tu .

haji dan umrah ni ALLAH pilih siapa yang layak untuk menjadi tetamuNYA .

dan . . . aku ??

tidak layak untuk kebumi yang penuh keberkatan itu . masih banyak yang aku perlu baiki .

solat itu yang utama . jaga hubungan dengan ALLAH itu penting maka hubungan dengan manusia juga menjadi elok .

terpana aku . terdiam . . dia menjadi tetamu ALLAH kali ini . aku harap , satu hari nanti sebelum ajal menjemput aku akan smpai ke bumi makkah dan madinah . amin amin amin insyaALLAH  .

*kak.min akan akad nikah setelah sampai madinah nanti . barakallahufiq kakmin . moga bahagia dunia akhirat dengan suami nanti . menjadi isteri dan ibu solehah . insyaALLAH amin . doakan saya berjaya dunia akhirat dan jadi anak yang solehah buat ummiabah . amin amin amin . insyaallah .

No comments: