12 Jan 2015

diri

aku cuba untuk tarbiyah diri . sering kali gagal . serious bukan aku tak cuba . sungguh bukan aku tidak langsung untuk meninggalkan taman jahiliyah .

tapi aku manusia biasa . punya khilaf . perlukan masa untuk step one by one . panjat tangga bukan sesenang pakai lif !

bukan .

payah . jerit perit . semua tu bukan kau rasa . kau ialah kau . aku ialah aku . dan selamanya kau takkan jadi aku , aku takkan jadi kau .

kau berbicara seolah kau tuhan untuk menghukum manusia . come one sayang . kau juga manusia . dan kau perlu ingat , tak semua manusia sama . tuhan ciptakan banyak perbezaan antara kita . jangan kau terus menghukum . jangan kau terus menilai .

dunai yang terbentang di hadapan bukan milik kau . pinjaman semata .

andai aku tidak sempurna dari sudut akhlaknya , tegurlah . andai aku lemas dalam lautan cinta pada manusia , bantulah . andai aku tenggelam dalam dunia khayalan , sedarkan .

kerana aku cuma manusia . sungguh aku tak kan mampu jadi sempurna . penat . serious penat bermain dengan dunia . kau ingat aku tak lelah kejar pradigma dunia yang aku sendiri tidak pasti kapan bila akan terus begini .

herdik aku ? terpulanglah . kerana aku akan terus begini . cuba melawan nafsu rajin yang mula menjinak dalam diri .

2201
11012015
irbid jordan

No comments: