11 Jan 2015

cinta

cerita dia aku nak membebel soal cinta .

cinta pada sang manusia atau cinta pada murabbi ? yakni cinta pada Tuhanmu .

aku bukan sempurna . tidak juga wanita muslimah bertudung labuh berjubah apatah lagi berpurdah .

hati aku . jiwa aku . naluri aku . sebagai manusia . sungguh aku terkesan .

jika bagi lelaki wanita ini merupakan fitnah buat mereka maka bagi aku lelaki ialah fitnah terbesar bagi kaum wanita .

kenapa kenapa dan kenapa ?

lumrah perasaan .

lelaki dan perempuan saling melengkapi antra satu sama lain .

saling memerlukan .

kenapa cinta bukan isu lain ?

chliche sangat isu ni . beb , buka mata . saban hari apa yang manusia perlukan ialah cinta . boleh mati tanpa rasa cinta .

eh sungguh la ni . aku tak tipu . walaupun aku bukan suka sangat untuk menulis soal cinta . tapi bagi aku isu ni seolah menarik minat aku untuk menulis saat ini . entah kenapa . baru sebentar tadi berbicara sama amie bahawa bukan minat aku untuk menulis soal cinta .

sungguh . Tuhan itu yang maha kuasa . memegang hati hambaNYA .

berbicara soal cinta itu rutin harian aku . well , seperti yang aku nyatakan tadi manusia boleh mati tanpa cinta . cinta sesama manusia atau cinta yang Esa ?

tak perlu tanya orang lain , reflect pada diri sendiri dulu . btw , aku menulis kerana itu memang hobi aku . bukan untuk menuding jari pada manusia lain . apatah lagi untuk peduli soal manusia sekeliling .

cinta bagi aku sesuatu yang unik . love is something beautiful like rose and tulip - adawiahbaharin - .

setiap manusia ada kata tersendiri . ada gaya tersendiri dan ada maksud tersendiri untuk perkataan cinta dan love .

serious cinta pada yang Esa umpama makanan rohani yang mampu membahagiakan diri . cinta buat manusia merupakan satu pentas untuk menguji tahap keberanian diri .

maksudnya ? arghh seringkali manusia mempersoalkan . aku sendiri lelah untuk memberi tindak balas .

fikir ikut logik akal . kalau kau cinta pada manusia , kau mampu untuk confess pada dia ? thats y aku cakap cinta itu pentas untuk uji tahap mana keberanian diri . then kenapa cibfa pada Tuhan umpama makanan rohani ? kerana jika mencintai DIA yang maha Agung maha kuasa , maka hari hari kita sentiasa dalam redhaNya walaupaun kita tak mampu untuk move on .

eh ? kenapa tak mampu untuk move on pulak walhal hidup dalam redha Tuhan . sayang , kau cuba fahami konsep sebuah kehidupan . cuba selami erti perjalanan menuju Tuhan . moga kau kan ketemui jawapan .

0225
11012015
irbid

No comments: