19 Jun 2016

move on ?

matahari 
yang bisa saja tersenyum 
memberikan cahaya dari kegelapan 

cuma mungkin 
walaupun sang bulan 
katanya menerangi kelam malam 

namun mana mungkin secerah mentari menyinarkan cahaya pada seluruh alam ? 

katanya panahan mentari itu bisa merosakkan sel sel kulit. tapi paling tidak ia tidak mampu merosakkan sel sel hati , kan ? 

berkali aku ingatkan , biar terdera pada seluruh jiwa dan raga asalkan kau tak punyaa rasa sayang pada manusia . tapi lumrah manusia , yang selalu leka , alpa dan akhirnya mampu bunuh segala rasa . tak mengapa , 
biar sakit asalkan kau mampu bangkit . katanya aku harus move on lupakan kisah yang telah berlalu , kata aku biarkan takdir Tuhan yang memberi penentu . moga bila tiba saat Tuhan sedarkan aku bahawa aku tidak punya harapan lagi , aku mampu lalui hari hari tanpa kau disisi ~ 

aku harus yakin pada takdir yang Esa , Dia mengetahui segala yang ditadbirnya .  

No comments: