30 Jun 2016

entahla labu ~

aku tak pasti nak nangis atau nak gelak kat diri sendiri . 

tapi rasanya its better like this : HAHAHHAHAHHAHAA ... maybe ? 

paling tak , takkan ada orang tahu yang aku punya tahap kesengsaraan tu dah critical . icu , ccu . hmmm ? paling cun kalau depan orang lain aku boleh tayang aku punya bahagia , kan ? betullah , bila sedih baru cari Tuhan . bila tengah bahagia lupa siapa yang berikan rasa bahagia tu . lumrah betul manusia macam ni . bila sedih baru 24 jam berzikir kalau boleh non stop sebab nak kuatkan jiwa ngan hati . solat hajat segala solat sunat semua nak buat , AlQuran pun tak tinggal . typical betul kan ? 

tapi memang tu fitrah manusia . Allah uji memang untuk kita dekat dengan Dia . even aku pendosa tak layak nak cakap benda ni , tapi always ummiabah bagi aku kata kata positif , jangan pernah buruk sangka dengan Allah . Dia bagi ikut sangkaan hamba Dia . so always positif even kau tahu benda tu susah . always positif even kau tahu harapan kau tipis . 

kalau boleh nak jadi bebudak , tak fikir masalah and takda masalah dunia pun . tapi proses kehidupan manusia ni , sampai mati . oh mungkin juga rasa ni aku bawa sampai akhir hayat ? 

sakit . nak mengadu kat manusia , takkan ada yang tahu macam mana rasa sakit tu . even aku sendiri pun tak boleh nak describekan macam mana rasa sakit tu , apatah lagi nak bagitau orang lain kan ? 

takpelah , sakit tanggung sendiri . bukan salah orang lain pun tapi salah diri sendiri . yang kalah dengan benteng pertahanan diri . kononnya kuat . kononnya jiwa sado . tapi ? itu semua dusta . HAHAHAH ~ 

orang lain malam akhir ramadhan ni , cari ketenangan kebahagiaan buat amal untuk bekal akhirat . yang comfirmnya hidup kat sana selamanya tapi aku fikir masalah dunia pulak . adoii , hmmm ...

hmmm terdengar sayup je suara syeikh makmum baca quran . boleh salurkan ketenangan . semoga sentiasa kuat , sakit itu normal untuk manusia .

No comments: