29 Dec 2015

manusia lagi ?

Dunia kau dikelilingi manusia.
Hidup kau bertemankan manusia.
Seharian kau bersama manusia.
Tapi,mungkinkah kau mampu menebak apa yang didada manusia? 

Pasti tidak,kan ? 

Kerana itu aku percaya. 
Semua manusia kalau pukul rata sama saja. 
Walhal tidak semua begitu.
Tapi sudah cukup buat aku meluat .
Aku penat mengenal manusia.
Yang kadangkala luaran kau nampak dia biasa biasa. 
Sedangkan hakikatnya dia pemusnah segala.
Mungkin tidak seteruk kau diserang zionis.
Yaa, tidak seteruk itu kau rasa penderitaan sakit saat peluru menyentuh setiap inci tubuh badan. 
Malah lebih sakit tatkala hati kau ditoreh dengan bilah tajam.
Seakan dibuang hati itu untuk manusia jadikan makanan harian. 

Aneh aku rasakan dengan manusia sebegini.
Kau memang bajingankan? 
Tidak penat dan lelahkah mengata? 
Lupa pula mungkin kau sudah banyak amal buat bekal akhirat sana. 
Teruskanlah dengan cerita kau. 
Mengandai tanpa kau pasti. 
Aku mahu duduk dan lihat saja.
Sekiranya usai cerita dan kau punya endingnya, 
bukukan saja cerita itu. 
simple bukan ? 

1030
29/12/2015 

No comments: