14 Dec 2015

isu kahwin 😆

First at all aku nak bantai gelak duluuu HAHAHA . lama tak jenguk sini . lol . malam exam ni video call dengan my only one luvly luvly , then beliau bagi ayat ni : [ for sure beliau copypastacarbonara je ] 

*Saya tak pernah date dengan isteri saya sebelum kawin.
Saya tak pernah Skype atau videocall dengan isteri saya sebelum kawin.
Saya tak kenal sangat pun dia sebelum ni pasal dia pun bukan student saya.
Bila kawan baik dia notify saya yg dia tu macam ada feeling dekat saya, saya solat isthikarah.
Rupanya dia pun solat isthikarah.
Lepas solat, rasa macam yang kami dah tertulis untuk each other.
So terus kawin jelah.
Risky jugak. Silap haribulan, dapat pasangan psiko ke, leceh pulak.
Risky juga pasal tak kenal dan tak bercinta-cintun dulu.
Tapi, nabi pesan takkan rugi orang yang solat isthikarah.
So kitaorang kawin terus lepas solat.
Berkenalan lepas kawin.
Bercinta lepas kawin.
Memang best bercinta lepas kawin rupanya.
Bercinta sebelum kawin banyak limitation, itu ini takleh.
Bercinta lepas kawin, kalau mesra-mesra pun dapat pahala.
Gitulah.
Maaf atas love story yang bosan ini, haha.
Wassalam.
Jangan couple sebelum halal tau.

then terfikir mati tu pasti jodoh dengan manusia ni tak tahu lah macam mana lagi .

so dah cukup matang sangat ke nak kahwin ? sedia nak tinggalkan kehidupan bebas dengan member dan korbankan jiwa serta masa untuk suami and anak anak ? berat tanggungjawab nak kene galas . nak corak anak anak masa depan sama ada jadikan anak itu majusi atau nasrani terpulang atas kita yang corakkan . seramm ! ingat nikah kahwin tu senang ? 

housemate aku pernah bagitau ; bila jodoh datang tu maknanya kita dah bersedia . 

then me be like ; jodoh mana satu ? dengan manusia atau dengan pencipta manusia ? okey ni lagi scarry , kahwin dunia sedia . tapi kahwin akhirat aku pasti tersangat pasti manusia biasa macam aku ni belum sepenuhnya bersedia . hidup dunia ni tak lama . akhirat tu untuk selamanya .

so selama 21 tahun hidup ni dah berapa banyak bekal untuk tempat tinggal kekal  abadi ? 

okey dah . susah pulak banyak bebel ni . focus skype . 


No comments: