5 Aug 2015

ego

argh
benci betul bila bicara soal ego
melangitnya ego aku
tinggi kalah gunung everest
ego ego ego
tapi tak sangka
setinggi tinggi ego aku
rupanya tinggi lagi ego kau
aku kalah pada kau rupanya
sungguh aku tak sangka
aku merendahkan ego aku kerana kau
peliknya rasa bila ego aku jatuh
jatuh pula pada kau
sedang kita saling bermusuh
aku benci kau
kau benci aku
tak mengapa aku kalah
tak mengapa aku menyerah
tak semestinya yang lemah itu menyerah
tak semestinya yang lemah itu kalah
kalah pada ego
aku malu
malu kerana kalah pada kau
namun aku cuba bisikkan pada hati
orang yang merendah diri bukan kalah
tapi dia cuba menjadi matang
untuk sebuah kehidupan
teruskanlah dengan ego kau
aku mahu pandang
aku mahu lihat
aku mahu tunggu
saat kau mengalah
saat kau kecundang
kecundang bersama ego kau yang tingginya kalah menara dubai .

2223
04 / 08 / 2015
19 syawal 1436H
Irbid Jordan

No comments: