3 Feb 2015

surat buat Tuhan .

Alhamdulillah
terima kasih Tuhan .
Kau hadiahkan aku kegembiraan .
Kau berikan aku mentari saat aku kesejukkan .
Kau hadirkan bulan saat aku kegelapan .
Kau kurniakan hidayah saat aku kelemasan .
Kau tunjukkan aku jalan saat aku kesesatan .
Kau anugerahkan aku kejayaan saat aku rasa kecundang .

kini aku lebih yakin untuk meletak harapan pada MU ya Tuhan .
pemilik seluruh alam .
kerana aku pasti Kau selalu ada untuk suluhkan jalan pulang .
saat aku dibadai kekecewaan .

apa lagi yang aku inginkan dari MU Tuhan ?
sedang aku manusia leka dalam dunia hina .
Kau masih berikan aku sinar tawa bahagia .
saat aku alpa dengan hiburan dunia .
Kau masih berikan aku sebuah kekuatan .
untuk aku terus meniti hari mendatang .

terima kasih Tuhan .
kerana hanya Kau yang selalu ada .
saat aku jatuh bangun kecewa .
putus asa .
terasa asing di tanah gersang bumi berpijak tidak lagi di alam nyata .
aku malu pada MU wahai yang ESA .
sedang aku hanya tahu meminta .
tidak tahu untuk memberi .

moga Kau tetapkan hati ini .
moga Kau jaga hati ini .
dari kecewa pada MU .
dari jauh dengan MU .
tetapkanlah hati yang penuh noda ini .
biarlah cinta aku hanya paksikan redha MU .

1158
03022015
irbid jordan .

No comments: