29 Aug 2014

gemuk

eheh . buat apa waktu ni ?

lepas perut kenyang makan , ambil handfone hadap twitter hadap instagram bagai . macam takda life .  otak ligat fikir idea nak buat apa ya untuk isi masa lapang kembangkan minda ?

kosong . idea lose . tak tahu nak buat apa . just imbas balik apa yang aku buat hari ni ~ pagi tadi bangkit awai p rumah tokcu . lepas p rumah tokcu p toyota kangaq sat . balik dok rumah santai then lena . bangkit petang solat asaq and solat zuhur . rasa lapaq p dapoq goreng teluq makan nasi dan kicap . kenyang . p dapoq nak buat ayaq milo si syahril idzwan nak roti bakaq . buat sat kat dia . then si syahril idzwan and syahril ikhwan ajak aku p ronda keliling bendang . tamat aktiviti petang hari .

malam tokmi tokwan ajak dinner . hai ni lemah semangat eden ni . baru nak diet . huish . aku nampak dah betapa diet aku akan hancur .. ish selama ni diet ka ? haha . ni baru nak start diet tapi dah tau mesti makann syok punya !

sampai rumah tokmi kat kubang gajah masuk je rumah pergh bau sambal menusuk hidung lah . aircond punya pasai la ni habis satu rumah berbau . herher . jenguk meja makan , mak aih . menggoda sungguh masakan tokmi ni . haiseh . tambah sekilo la berat aku malam ni . makan makan makan . seafood banyak , tambah sampai tiga pinggan nasi . hahaa .

dulu awal awal balik berat aku lose 10kg . now tengah menaik . takpelah nanti aku p sana kotla kuruih pulak kan ? berangan la sangat . ye lah kene kuruih la sat g suami lari naya . menangis ayaq mata darah sekali pun tak guna dah aih .

semua orang tequq kata aku makin bambam . haiyya . takpa lah aku tak kesah pon aih . yang penting sihat . boleh makan . kesihatan di tahap yang baik takpa ja . aku memang nampak bulat tapi zumba and squat aku tak tinggai . gemuk gemuk je lah yang penting peha , punggung , perut kena jaga . herher .

bagi aku takda masalah pun orang gemuk ni . teddybear gitu . syok buat peluk . kuruih tak best nak peluk . gemuk gemuk jugak . jaga makan . nasi jangan banyak sangat . aku makan nasi sampai tiga pinggan pun totall carbs aku still 300gram . banyakkan protein . aku tak makan sangat ayam . aku lebih suka makanan laut . ikan betterthan ayam .

zumba benda yang paling syok buat . tak perlu lama . buat sejam pun dah cukup buat kita berpeluh bakaq kalori . squat pon buat baguih untuk perut . aku tak sanggup lemak banyak berkumpul kat perut . kene lose weight banyak lagi . semua orang sekeliling dah complain about my weight . muka aku pun yang dah makin gelap ni jadi perhatian habis satu family . herher ni gara gara banyak hari dok berjemuq kat pantai . insaf dah malas nak p pantai sangt dah aih . kecuali nak p dating . haha .

No comments: