11 Dec 2013

EPIC 2013

bismillahhirrahmanirrahim .

alhamdulillah syukur dengan nikmat iman dan islam yang Allah anugerahkan pada aku .

tanpa iman tanpa islam siapa aku ??

6 , 7 december 2013 * jumaat sabtu !

programe EPIC alhamdulillah dah terlaksana dengan jayanya . programe yang diarahkan oleh syairazi ! tahniah syai . berjaya membawa sesuatu yang baru .

ajk pelaksana bersama ahli panel dan pengarah .

alhamdulillah aku merupakan salah sorang ajk dalam melancarkan programe epic ni . aku bahagian persegaran . maaf semua banyak kesilapan teknikal yang berlaku . dua hari berprograme dan bekerja bersama mereka membuatkan hari-hari aku ceria . terima kasih ya Allah kerana menganugerahkan aku sahabat yang baik semuanya ! 

perjalanan programe ini bermula jumaat selepas solat jumaat . tapi disebabkan aku ajk persegaran sudah pasti dan tentunya aku perlu sampai awal di tempat tersebut . aku dan kak kamilah tiba di mujama' naqabat pada pukul 11 pagi .

tugasan aku dan kak kamilah ialah melayan tetamu VIP , serve makanan untuk mereka . alhamdulillah aku sudah biasa dengan semua itu . nasib juga selalu ikut abah dan tokwan ke majlis VVIP . boleh aku aplikasikan time bekerja . malah dengan setiap programe yang aku anjurkan di malaysia sedikit sebanyak membantu aku . 

first day lagi syabab yang serve tu tertumpahkan kuah kari dek kerana aku wrapping terlampau banyak ! maaf azizul aku tak sengaja . hari pertama berjalan dengan agak smoth alhamdulillah . 

namun ! apa yang teruk berlaku ialah ; aku dan ahli persegaran yang lain membahagikan makanan yang sepatutnya untuk para ajk kepada para peserta . sumpah rasa bersalah sangat dengan salihah dan fatheh . insyaAllah sejarah takkan berulang lagi . 

selepas solat isyak aku , salihah , kak kamilah , eqin dan azma memulakan operasi menyiapkan makanan untuk breakfast pagi esok . merebus sanyurah , memotong sayur . bahagianya bila boleh melakukan sesuatu yang berguna untuk orang lain ! 

tepat 12 malam kami semua balik ke rumah salihah ditemani putera muiz sebagai muraqib . 

sabtu 7/12/2013 

pagi yang teramat kalut ! makanan siap lewat , namun alhamdulillah semua berjalan dengan sempurna walaupun kekalutan berlaku . hari yang bahagia . banyak kisah suka dan duka antara aku dan semua ahli ajk yang lain .

tempat persegaran :)

asma' pembantu bidang terjun aku . terima kasih asma' sanggup tolong kami semua . moga Allah balas semua kebaikan asma' . 

setelah programe berakhir 5 petang . kami pihak ajk bertungkus lumus menyiapkan semua kerja dan masing-masing pulang ke ruamh dengan keadaan yang penat tapi bahagia ! bersatu membangun untuk ummah . * insyaAllah moga Allah permudahkan segala urusan kita semua . amin amin amin . 


alhamdulillah berakhirnya programe 2 hari kami ! 

terima kasih kepada semua ahli persegaran : 

azma , eqin , kak elah , amak , amin , suhaib , azizul dan yang lelain . 

terima kasih jugak buat ketua kami : fatheh dan salihah kerana memberikan kepercayaan kepada kami melaksanakan tanggungjawab ini . 







No comments: