27 Oct 2013

sakit itu ujian ~

bismillahirrahamnirrahim .

dengan namaMu ya Allah aku mensyukuri segala nikmat yang telah engkau kurniakan .

alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk terus berada di muka bumi ini .

Allahhuuu . sepanjang tempoh seminggu ini , kami pelajar jordan dikejutkan dengan beita kehilangan demi kehilangan .

jumaat selepas aidiladha , ayah zulhilmi budak batch aku EXITO menghembuskan nafasnya yang terakhir .
allahuakbar , sungguh KAU menguji hambaMu saat imtihan awal baru bermula . zul moga kau tabah . aku tahu kau kuat ! sungguh aku tak rasa apa yang kau rasa , ya Allah panjangkan umur ummiabah aku . sungguh aku sayangkn mereka , aku mahu menjadi anak yang solehah dan berbakti buat ummiabah ya Allah !

beberapa hari selepas kematian ayah zul , kami semua dikhabarkan tentang berita kehilangan ayah pelajar tahun akhir university albyt mafraq . allah ! lemah rasanya .

kemudian berita kehilangan ibu pelajar irbid juga menyentap jiwa aku .

dan harini . lagi berita tentang kepergian ayah seorang senior tahun akhir uni aku , kak masilah if tak silap aku .. ya Allah moga kau tabah kak menempuhi ujian ini .

sesungguhnya aku tahu setiap yang hidup akan merasai mati tetapi sumpah aku tak mampu ya Allah aku tak sanggup untuk merasa kehilangan itu . maka KAU panjangkanlah umur ummiabah aku , makayah sahabat-sahabat aku .

dua hari tak contac ummiabah disebabakan masalah internet kat rumah malaysia ! allahu sungguh KAU menguji hambaMU yang lemah lagi hina ini .. masalah kesihatan aku juga semakin menjadi-jadi .

fainted ! vomate ! dizzy . its make me trully hurt . tension ..

tapi lupakah kau bahawa setiap kesakitan yang Allah uji itu sebenrnya sebagai penghapus dosa dosa kecil kau ??

#Allah sungguh aku tahu Engkau maha Penyayang . Engkau menghapuskan dosa dosa kecilku melalui nikmat kesakitan ini .

bersama kengkawan disisi aku mampu melalui ujian kehidupan kat bumi tarbiyah ni . sungguh aku lemah tanpa pertolongnMu ya Allah melalui mereka sebagai keluargaku disini .




No comments: