13 Oct 2013

demi mencari sesuap nasi .

bismillahhirrahmanirrahim .
alhamdulillah bersyukur pada hadrat ilahi dikurniakan kesempatan untuk menaip entry ni .
sekarang aku menunggu seseorang di jamiah yarmouk . penat ! hanya itu ungkapan yang terzahir di bibir .
harini nur islam corp mentausil makanan ke seluruh hijazi dan syimali sehingga area masjid abdullah tal tanpa mengenakan caj bayaran . 
bahagia dalam derita . eyh ? harini aku belajar erti syukur . harini aku belajar erti sabar . dan harini dunia mengajar aku tentang pahitnya sebuah kehidupan .
dalam aku , asma' dan syida melangkah longlai kepenatan mencari rumah ezzudin , aku bersyukur sekurangkurangnya usaha penat lelah kami
berbaloi .
kami bukan merantau dari rumah ke rumah untuk menjual makanan . kami hanya mentausil makanan ke rumah orang yang menempah . itu sudah cukup buat kami kepenatan .
semoga apa yang kami lakukan tidak menjadi amalan yang sia sia harini ,

No comments: