7 Sept 2013

malaysia * egypt * jordan ???

ada apa pada negara yang berbeza latar belakang , sejarahnya itu ? tanah arab dengan tanah melayu ??

bezanya pada keberkatan bumi anbiya' itu sendiri ! bumi tarbiyah . banyak melatih jiwa aku . banyak melatih kekuatan aku ^

hari ini .. mesir bergolak lagi . sedangkan penduduk malaysia mampu meraih kemerdekaan dengan berpesta nyanyian @.@ inikah negara islam ??

aku malu ! aku kecewa . anak muda bangsa aku rosak akhlaknya ! mindanya dijajah tapi negaranya 'merdeka' ?? bagaimanakah itu pada hakikatnya bumi tanah tumpahnya darahku ini ?

hari ini ,, rakyat semakin tersepit ~ pemimpin semakin berjoget ! minyak naik lagi . sudah tentu harga barangan juga akan naik . * termenung seketika . bagaimanakah 10 tahun lagi ??

kenapa manusia tidak menilai negara timur tengah itu dari sudut nilaian akhirat ?? syahid itu sudah pasti ganjarannya syurga disisi Allah .

* moga pengakhiran kita dalam husnol khatimah ! 

No comments: