17 Sept 2013

long life journey !

bismillahirrahmanirrahim ~

ku seru namaMu ya Allah ,, berikanlah aku kekuatan untuk terus melangkah ^

15 09 2013

3.30 petang aku bertolak dari rumah ke nilai . flight 1609 1020 pagi . hati menangis jiwa meronta ! berat hati untuk aku tinggalkan ummiabah .. masih belum puas bermanja sepenuhnya .

aku kuatkan hati . demi mencari sebutir permata di bumi yang penuh keberkatan . irbid .. !

sampai di ipd raub , pahang tepat jam 11 malam . aku ummiabah adik and uncle yieyie singgah di rumah aunty untuk makan malam . kami teruskan perjalanan setelah kekenyangan . aku ketiduran dek kerana perut yang kekenyangan .

16 09 2013

2.00 pagi ! kami tiba di nilai rumah kakngah . menumpang rehat menghilangkan lelah .. penat ! aku tidur bersama ummiabah . menghargai waktu yang ada .. masa berjalan sangat pantas .

6.00 pagi ummi kejutkan aku solat subuh . liat untuk aku bangkit pagi itu .. cekallah wahai hati . bulan 5 2014 nanti insyaallah ketemu ummiabah and family tercinta lagi . lets smile :)

7.30 pagi * bertolak dari nilai ke klia . hati aku sekali lagi menangis . namun ku tabahkan jua , kerana ini merupakan sebuah perjuangan yang aku harus teruskan . amanah ummiabah aku galas . impian abah melihat aku berada di yarmouk ... moga khirrij nanti ada rezeki untuk ummiabah dan adik-2 menjejakkan kaki ke irbid . insyaAllah :) b strong girl .

8.00 pagi di klia . arghhh ! waktu itu cemburui aku . tak sempat bergambar bersama ummiabah . alhamdulillah sempat aku mensnap gambar ummiabah buat tatapan . anak manja ! itu ungkapan dari semua orang . aku senyum bahagia :)

ummiabah ! myheart .

insyaAllah jumpa bulan 5 nextyear ye ummiabah !! Amin-3 

sepanjang dalam flight aku hanya tahu tidur ! itu langkah terbaik supaya aku tak menangis . sampai di muscot , omman 1.00 tengah hari . 3 jam berbaki untuk ke amman , jordan ! 

4.30 petang waktu jordan aku sampai di amman , jordan . melangkah penuh ketabahan . 6.30 petang aku keluar dari balai ketibaan keyri kak.mila and kak.safuhah da bersedia menunggu . 

8.15 malam aku kak.mila kak.safuhah and keyri singgah ke meccamall untuk makan-2 . sekurang-kurangnya hati aku terhibur dengan gelagat mereka . 

the parts and the best momments 16 09 2013 ni bila kiteorang sesat untuk ke jubaihah . then terpaksa balik irbid melalui zarka' . pengalaman yang menyeronokkan . 

12.00 malam aku sampai rumah kakmila . ketiduran setelah kepenatan . long life journey ! 

No comments: